کاشت مو

آیا موهای ساق مردان می تواند برای کاشت مو روی سر استفاده شود ؟

با توجه به این که خط رویش مو نیاز به موهای باریک و ظریف دارد در بعضی بیماران می توان از موهای ساق برای کاشت در خط رویش استفاده کرد و ظاهر طبیعی ایجاد کردد.در روش سنتی و رایج کاشت مو از موهای وسط پشت سر استفاده می شود. این موها تقریبا ضخیم ترین موهای سر هستند. موهای ضخیم برای خط رویش ظاهر طبیعی ایجاد نمی کند و به نظر می رسد موهای باریکتر ساق برای ترمیم خط رویش مناسب باشند.به علاوه بعضی افراد طاسی وسیعی دارند و منطقه ی پشت سر آنها به اندازه ی کافی مو ندارد تا بتواند کل منطقه ی طاس را پوشش دهد. در این موارد موهای ساق پا می تواند به عنوان دهنده، منبع خوبی باشد.

 

افرادی هم هستند که قبلا کاشت مو انجام داده اند اما به دلایلی از وضع موجود راضی نیستند و تقاضای کاشت بیشتر دارند و از طرف دیگر منطقه پشت سرشان قبلا برای کاشت استفاده شده و مجددا قابل استفاده نیست. در چنین مواردی ساق پا می تواند منبع خوبی باشد.با توجه به مشکلاتی که ذکر شد اخیرا کاشت مو با استفاده از موهای بدن یا U-graft method مطرح شده است.در این تکنیک استفاده از موهای کل بدن مطرح می شود و بسته به اینکه یک فرد کدام قسمت از بدنش موهای بهتری داشته باشد محل برداشت در افراد مختلف فرق می کند مثلا موهای ریش، سینه یا ساق. حتی با ترکیب موهای بدن و موهای پشت سر می توان برای افراد با طاسی وسیع تعداد زیادی مو برای کاشت فراهم کرد و حتی تا ۰۰۰/۲۰ تار مو برای فرد کاشت نمود.

 

ایجاد یک خط رویش طبیعی در ناحیه ی پیشانی معمولا به موهای باریک تر نیاز دارد که موهای ساق در این مورد بهترین گزینه است.حتی گاهی موهای پشت گردن نیز برای ترمیم خط رویش می تواند استفاده شود و بعد از موهای پشت سر برای پشت خط رویش استفاده می شود.طی چندین مطالعه انجام شده ۸۰-۷۵ درصد موهای کاشته شده از ناحیه ی ساق بعد از ۴-۳ سال هنوز در محل کاشته شده وجود داشتند.اما قوام موهای بدن با سر متفاوت است و گاهی موهای بدن موج دار است (به ویژه ساق) و با موهای سر تفاوت دارد و مساله دیگراحتمال ایجاد اسکارهای کوچک در محل برداشت است.

 

 

برای مطالعه در خصوص کاشت مو  و روشهای آن به سایت www.doctorsoheila.ir مراجعه کنید.

برای اطلاع از بروزترین مطالب علمی در حوزه پوست، مو و زیبایی در سایت کلینیک یاس با ما همراه شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − پنج =