تزریق چربی

همه آنچه در مورد تزریق چربی باید بدانید.

امروزه چربی به عنوان فیلری برای برجسته کردن اجزای صورت، برطرف کردن چروک های عمیق صورت، پرکردن اسکارهای فرورفته و بزرگ کردن سینه و باسن جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. روش های جدید لیپوساکشن هم امکان فراهم کردن مقادیر زیاد چربی از خود فرد بدون اینکه خونریزی و موارد دیگر اتفاق بیفتد ایجاد کرده است. تنها نکته نگران کننده برای اکثر افراد متقاضی تزریق چربی، جذب مجدد چربی و از بین رفتن اثر آن است. اما باید بدانید که عمر چربی تزریق شده کاملا به تکنیک برداشت چربی و آماده سازی آن بستگی دارد و با تکنیک مناسب تقریبا ۷۰-۳۰% چربی تزریق شده ماندگار خواهد بود. هرچه برداشت چربی با فشار منفی کمتری انجام شود و شستشوی چربی به طور کامل انجام شود تا سلول های خونی از آن شسته شوند و چربی در معرض هوا قرار نگیرد، عمر طولانی تری خواهد داشت. در مجموع اگر چربی تزریق شده حدود ۴ ماه بماند شروع به رشد خواهد کرد و دائمی خواهد شد.

تزریق چربی

تزریق چربی

 

برداشت چربی از نواحی از بدن که به رژیم مقاوم است و با رژیم از بین نمی رود، انجام می شود مثل شکم و ناحیه خارج ران. بسته به اندازه چربی مورد نیاز، برداشت با سرنگ و یا دستگاه هایی مثل لیپوماتیک یا body jet انجام می شود. چربی بعد از شستشو و آماده سازی در محل های مورد نیاز تزریق می شود. تزریق در چندین لایه انجام می شود. تزریق در گونه، لب و چانه برای برجسته کردن این مناطق انجام می شود. تزریق چربی در پیشانی به بالا رفتن ابروها کمک می کند و فرورفتگی ها را می توان با تزریق چربی اصلاح کرد. چروک های عمیق ناحیه گلابلا، خط خنده و خط زیر لب نیز با تزریق چربی بهتر می شوند.تزریق چربی عوارض چندانی ندارد. با توجه به اینکه از چربی بدن فرد استفاده می شود، احتمال واکنش آلرژیک وجود ندارد. احتمال مهاجرت و جابجا شدن فیلر که در ژل های تزریقی دیده می شود، با تزریق چربی اتفاق نمی افتد. مجموعا نتایج طبیعی و یکنواخت با تزریق چربی حاصل می شود. عوارضی که عمدتا با تزریق چربی در صورت ممکن است اتفاق بیفتد ، عبارتند از : کبودی، تورم، غیر قرینگی، قرمزی، درد، کیست چربی و عفونت.

 

تزریق چربی

تزریق چربی

از آنجا که قسمت عمده چربی های لیز شده و مایع همراه چربی زنده بعد از تزریق جذب می شود، ممکن است قسمت عمده آنچه که تزریق شده طی ۳-۲ هفته جذب شود و از این رو اکثر مواقع تزریق بیش از اندازه انجام می شود تا حجم باقیمانده برای بیمار قابل توجه باشد. به علاوه نیاز به تزریق مجدد در اکثر بیماران وجود دارد. تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه ها و باسن نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. با توجه به عوارض تزریق ژل و طول اثر کوتاه اکثر ژل ها، چربی جایگاه ویژه ای در بزرگ کردن سینه یافته است. هر چند حجم بدست آمده با تزریق چربی، به اندازه پروتز نمی باشد اما ظاهر سینه بسیار طبیعی تر از پروتز می باشد و قوام و فرم طبیعی دارد و هیچ چیز اضافه ای در سینه لمس نمی شود در حالی که پروتز کاملا لمس می شود. قبل از انجام عمل تزریق چربی در سینه باید کاملا معاینه بالینی انجام شود و سابقه کانسر پستان در بستگان درجه اول بررسی شود. در بیماران بالای ۴۰ سال انجام ماموگرافی ضروری است.درد و تورم و کبودی محل تزریق و نیز محل لیپوساکشن طی یکی دو هفته برطرف می شود. ایجاد کیست های کوچک چربی گاهی اتفاق می افتد که اگر زیر ۱سانتی متر باشد و هیچ علامتی نداشته باشد، نیاز به درمانی ندارد. کیست های بزرگ و عفونت در محل تزریق بندرت اتفاق می افتد که نیاز به مداخله و درمان خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 4 =