اگزمای آتوپیک

مشکلات شایع در اگزمای آتوپیک

عفونت های ناشی از باکتری:

گاهی اگزما منجر به ترک خوردن و زخم شدن پوست می شود. در این مواقع خطر ایجاد عفونت زیاد می شود. به ویژه زمانی که فرد مبتلا مرتب خود را می خاراند و از داروها درست استفاده نمی کند. علائمی مثل ترشح از پوست، ایجاد دلمه زردرنگ در محل اگزما، پوست متورم و دردناک در عفونت ناشی از باکتری ایجاد می شود. به علاوه علائم قبلی به طور ناگهانی تشدیده شده و اگزما به درمان های قبلی جواب نمی دهد. در چنین مواردی باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. معمولا آنتی بیوتیک تجویز شده درمان های قبلی عوض می شود.

عفونت های ناشی از ویروس ها:

ممکن است اگزما با ویروس تب خال (هرپس) آلوده شود که منجر به علائم شدید و جدی می شود که به آن اگزما هرپتیکوم گفته می شود. علائم اگزما هرپتیکوم عبارتند از:

• اگزمای دردناک که به سرعت بدتر می شود.
  • تاول های گروهی که بعد از ترکیدن زخم های کوچک سطحی به جا می گذارد.
  • تب و لزر و احساس ناخوشی

درمان آن تجویز داروهای ضد ویروس است.

مشکلات روانی:

در کودکان مبتلا به اگزمای آتوپیک احتمال ابتلا به اختلالات رفتاری بیشتر از کودکان هم سنشان است و احتمال وابستگی غیرعادی به والدین در آنها بیشتر است.

پرخاشگری در کودکان مدرسه ای مبتلا به اگزمای آتوپیک اتفاق می افتد. ممکن است کودک گوشه گیر و ساکت شود. حتما با معلم کودک صحبت کنید و از کودک بخواهید احساساتش را با شما در میان بگذارد.

اختلالات خواب:

در افراد مبتلا به اگزما شایع است. بی خوابی منجر به بد خلقی شده و تمرکز مدرسه یا محل کار را به هم می زند.

کمبود اعتماد به نفس:

اگزمای آتوپیک اعتماد به نفس را هم در کودکان و هم در بزرگسالان کم می کند و با حمایت و تشویق سعی کنید اعتماد به نفس کودک را بالا ببرید.

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!